February 2, 2010

Bravo Mesir !!!



Piala Negara2 Afrika baru saja melabuhkan tirainya di Angola untuk tahun 2010..Korang mesti dah th yg juaranya adalah Mesir..Sebenarnya aku kagum tgk Mesir ni yg berjaya mengekalkan kejuaran utk kali ketiga berturut2 dan ketujuh sejak tahun 1957..


Walaupun Piala Negara2 Afrika diadakan dua tahun sekali, leh kata aku ikut jugak la perkembangan die..Bkn ape aku suka tengok corak permainan pemain kulit hitam nii..Diorg pnya corak menyerang dan bertahan terbek wokk !! Skil permainan diorg pn aku leh katakan antara yg terbaik la di dunia..Korang pn tgk la antara player2 sebuah team kt dlm liga dunia ni adalah pemain kulit hitam nii..Walaupun ade antara pemain ni yg negara diorg x de la maju sgt tp pemain bola sepak diorg diiktiraf hingga ke peringkat dunia..



Walaupun team pilihan aku utk kejohanan tahun ni x menang tp aku tetap sokong gak pasukan2 dari negara afrika ini..team pilihan aku ekk?? pe lagi Ivory Coast laa..yg berada dibwh pimpinan Didier Drogba..
Aku harap utk piala dunia 2010 ni, de antara negara2 afrika ni yg akan mencipta sesuatu keajaiban nnti..Klu korang pun pikir mcm aku, sama2 la kita tunggu ekk..


Pasukan Mesir menpertahankan kejuaraan mereka..







Walaupun tewas Drogba tetap juara di Chelsea !!




2 comments: